Consultant Canon: Reţelele de socializare, site-urile web sau aplicaţiile mobile nu reprezintă o ameninţare la adresa marketingului tradiţional

Ziarul Financiar 10.10.2015
Canalele de marketing apărute odată cu dezvoltarea internetului, pre­cum e-mailul, reţelele de socializare, site-urile web sau aplicaţiile mobile, nu reprezintă o ameninţare la adresa marketingului tradiţional – bannere, fly-ere, scrisori sau cataloage primite prin poştă sau pe stradă –, ci vin în com­pletarea acestuia print-un nou con­­cept numit „cross-media marketing“.
 
„Online-ul nu este un canal competitor pentru print, ci un canal complementar. Cross-media mar­ke­ting leagă practic offline-ul de online. Clientul este cel care decide ce canal de marketing preferă - poştă, e-mail -, şi nu oamenii de marketing“, a declarat pentru ZF Jacky Hobson, fondatorul şi directorul companiei de consultanţă Up Marketing şi consultant în cadrul Canon European Business Builder Programme (Canon EBBP) din anul 2012. Ea a explicat că prin intermediul soluţiilor software dedicate specialiştii în marketing pot avea acum acces la informaţii care le indică eficienţa canalelor de promovare folosite. Astfel, în cazul în care specialiştii în marketing aleg să promoveze un anumit produs sau serviciu prin intermediul e-mailului, aceştia vor putea şti dacă mesajele au fost citite şi dacă site-urile ataşate au fost sau nu accesate şi se vor putea orienta către alte canale de marketing. Având acces la informaţii în timp real,  ei vor putea să ia decizii în timpul desfăşurării campaniei de promovare.