Un nou brand atacă o piaţă de 10 mld. euro. Nobel Oil vrea 90 de benzinării în cinci ani. Prima oprire, la Iaşi

Autor: Roxana Petrescu 30.10.2015

Nobel Oil, o companie petrolieră cu acţionariat internaţional con­cen­tra­tă mai ales în zona cas­pi­că, des­chide luna vi­itoa­re, în Iaşi, prima ben­zi­nă­rie sub acest brand, România fiind de altfel prima ţară în care com­pania a decis să-şi con­stru­iască o pre­zenţă în re­tailul cu carburanţi.

Următoarea staţie va fi în Con­stanţa, planul com­paniei fiind de a ajunge la 80-90 de unităţi în termen de cinci ani.

Cel care se va ocupa de deschi­de­rea acestor benzinării este John Long, executivul care a ridicat aproa­pe 250 de staţii în România lucrând cu Shell, Rompetrol şi Lukoil. În total în Ro­mânia sunt active circa 2.000 de ben­zi­nării, dintre care 600 sunt inde­pendente. „Am dezvoltat pentru Shell în Ro­mânia circa 90 de staţii, pentru Rom­petrol am ridicat 120 de ben­zinării, iar pentru Lukoil am construit 30-40 de staţii. În total, de-a lungul ca­rierei mele am dezvoltat aproximativ 2.000 de benzinării în în­trea­ga lume. Am lucrat pes­te tot, dar România este casa mea“, spune John Long, director ge­neral al Nobel Oil Down­stream. În medie, inves­ti­ţia într-o ben­zinărie se ridică la 1-1,5 mil. euro.

„În funcţie de supra­faţa locaţiilor noastre şi de nevoile identificate în zonă, vom avea spălă­torie auto şi servicii de curăţătorie. De asemenea, avem semnat un parte­neriat cu DHL pentru trimiterea şi primirea coletelor.“