ZF Who’s who in business România. Astăzi, Ovidiu Buluc, fondatorul şi directorul general al Farmexim

Autor: Corina Mirea 09.11.2015

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business", care va apărea pe piaţă în această toamnă.



Omul de afaceri Ovidiu Buluc, 69 de ani, a pus bazele companiei Farmexim, primul jucător de pe piaţa locală care a început să facă import şi distribuţie de medicamente, în 1990. Astăzi, compania pe care el a început-o în urmă cu  peste două decenii este una dintre cele mai mari de profil de pe plan local, care înglobează atât activităţi de import şi distribuţie de medicamente, cât şi propria reţea de farmacii (Help Net).

Ovidiu Buluc a absolvit Facultatea de comerţ exterior din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE), domeniu pe care l-a şi urmărit începând cu 1968, când a început să activeze în acest sector. Din 1980 şi până când a pus bazele Farmexim el a fost şef de serviciu al Uzinexport (fosta Maşiniexport, înfiinţată în 1960).

Antreprenorul controlează acum un grup de companii cu afaceri anuale de 430 de milioane de euro şi care în ultima perioadă a început să facă mişcări importante pe piaţa farma. În urmă cu aproximativ două săptămâni, Consiliul Concurenţei a publicat un document prin care se anunţa preluarea a 19 farmacii Centrofarm (deţinute de omul de afaceri Alain Bonte) de către Help Net (reţeaua de farmacii a lui Ovidiu Buluc), majoritatea fiind amplasate în centre comerciale. Aceasta este prima tranzacţie de o asemenea anvergură din ultimii patru ani (ultima „mutare“ de acest gen fiind realizată de A&D Pharma, care în august 2012 a preluat prin intermediul Sensiblu 90 de farmacii City Pharma (deţinute de grupul românesc Relad).

Retailul farma este un business de aproape 11 mld. lei anual, din care Bucureştiul are peste 4 miliarde de lei. Printre cei mai mari jucători se mai numără Sensiblu sau Dona.