Creşterea în asigurări va veni din produse şi segmente de piaţă noi

Autor: Anelis Baciu 13.11.2015

Asigurătorii ar trebui să vină cu produse noi şi sunt nevoiţi să atace şi alte segmente de piaţă în afara celor tradiţionale, dacă vor creşterea afacerilor în anii următori. Aceasta a fost principala concluzie a conferinţei pe tema asigurărilor organizată ieri la Iaşi de ZF în parteneriat cu Omniasig. În acest contex poliţele de sănătate au fost identi­fi­cate ca principalul motor de creştere al pieţei atât de către asi­gurători, cât şi de către autorităţile publice.

„Asigurătorii tre­buie să vină cu pro­duse noi pe pia­ţă. Nimeni nu se gândea acum 20 de ani de exem­plu la asi­gu­rări de via­ţă, cu toa­te aces­tea ast­fel de pro­duse au fost puse pe piaţă şi sunt cumpă­ra­te. Este loc de creş­­­te­re şi pe seg­men­tele tradiţio­na­le, dar creş­te­rea va veni din zo­ne noi, pre­cum asi­gurările de să­nă­tate, asi­gu­­ră­rile îm­po­­triva ris­­cului de neîn­casare a cre­an­ţe­lor“, a de­clarat Mişu Negriţo­iu, preşe­din­tele Autorităţii de Su­pra­veghere Fi­nan­ciară (ASF).

Cea mai mare parte a afacerilor companiilor locale de asi­gurări generale din prima jumătate a anului, aproximativ 70%, echivalentul a 2,5 mld. lei a fost raportată pe clasele de asigurări auto (RCA şi Casco).