Electromagnetica investeşte 100.000 euro în „benzinării“ pentru maşini electrice, iar la export plusează cu „becurile“ cu LED

Autor: Carol Dan 26.11.2015

Producătorul de corpuri de iluminat şi echipament energetic Electromagnetica Bucureşti (simbol bursier ELMA) va începe la mijlocul anului viitor fabricarea unor staţii de alimentare cu energie, pentru dezvoltarea cărora a alocat fonduri în valoare de 100.000 de euro. Pe termen scurt, scopul este eficientizarea fabricării soluţiilor de iluminat cu LED. Pe termen lung însă, compania vizează alimentarea maşinilor electrice.

„Este un produs făcut integral de noi, de la cercetare şi proiectare, la producţie“, spune Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica, una dintre cele mai mari companii listate controlate de salariaţi.

Vânzările de automobile noi cu motoare electrice (categorie care include şi cele cu motorizare hibridă) pe piaţa locală s-au dublat faţă de anul trecut, ajungând la 332 de unităţi în primele nouă luni, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Pe acest segment, cea mai mare creştere a fost înregistrată de maşinile integral electrice, ale căror vânzări au ajuns la 22 de unităţi, faţă de trei în perioada similară a anului trecut.