Un indicator bun pentru economie. Vânzările de camioane grele au crescut cu 50%

Autor: Bogdan Alecu 18.01.2016

Vânzările de camioane grele, implicate în transportul internaţional de mărfuri, dar şi către marile lanţuri de magazine, au crescut cu 50% anul trecut, pe fondul re­în­no­irii şi extinderii flotelor transportatorilor, la peste 7.000 de unităţi, apropiindu-se astfel de nivelul de 7.600 de camioane grele livrate în 2008. Vânzările de maşini au crescut anul trecut, dar abia au recuperat scăderile până în 2011. Vânzările de camioane şi de vehicule comerciale reprezintă un adevărat barometru al economiei, o evoluţie pozitivă fiind un indiciu al intensificării activităţii comerciale şi de pro­duc­ţie a jucătorilor din mediul de afaceri.

„Piaţa de camioane este în continuare dominată de mo­­delele de transport rutier pe distanţe lungi, dar vedem re­cu­perări şi pe alte segmente pre­cum cele de construcţii sau ser­vicii municipale. Pe măsură ce clienţii noştri se concen­trea­ză tot mai mult pe opti­mi­zarea businessului şi iden­tifi­ca­rea unor noi soluţii pentru a creşte profitabilita­tea compa­niei, şi noi am mărit consi­de­rabil vânzările de con­tracte de ser­vice, programe de pre­gă­tire pentru şoferi şi servicii telematice“, a spus Sigurd Wandel, managing director al Volvo Group Trucks Sales&Marketing pentru România.

Pe întreg segmentul autovehiculelor utilitare, în­ma­riculările au urcat cu 23% anul trecut faţă de anul anterior, la peste 17.000 de unităţi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), avansul fiind mai mare decât pe segmentul de autoturisme, care au urcat cu 16%.