Lidl: Expansiunea depinde de procesul de obţinere a autorizaţiilor. "Vom continua investiţiile în România în paralel cu crearea de noi locuri de muncă la nivel naţional"

Autor: Cristina Rosca 27.01.2016
Grupul german Lidl, prezent pe piaţa locală cu aproape 200 de magazine de tip discount, va continua ex­pan­siunea din Ro­mânia şi în acest an, însă oficialii companiei nu înaintează cifre, afirmând că numărul de unităţi noi depinde de mai mulţi factori. Printre aceştia compania men­ţionează procesul de obţinere a autorizaţiilor de construirea, pro­gresul lucrărilor de construcţii, „dar şi o serie de alţi fac­tori pentru programarea deschi­derilor“.
 
În ultimul an scandalurile de corupţie de la nivelul primăriilor din România a încetinit mult procesul de aprobare şi autorizare a lucrărilor de retail, cei mai mulţi funcţionari publici refuzând să mai semneze actele, potrivit datelor ZF.
 

Vedeţi AICI cu cât plătiţi mai puţin la rate. Ce înseamnă de fapt scăderea dobânzii  

Un nou virus face ravagii. Nu există tratament şi nici vaccin. Care este cea mai nouă epidemie, care ar putea avea consecinţe la fel de grave ca Ebola

Ziua de ieri întră în istoria sistemului bancar românesc. Anunţul făcut de bănci


 

Anul trecut Lidl a deschis nouă unităţi, sub estimările de la începutul anului care vizau mai bine de zece magazine noi în România. În anii anteriori compania a inaugurat peste zece unităţi de tip discount anual. Lidl a intrat pe piaţa locală oficial în 2011 prin preluarea unui alt discounter, Plus, care avea 107 magazine, apoi, nemţii au deschis la rândul lor 80-90 de unităţi de la zero.
 
„Planurile de dezvoltare a companiei vizează în egală măsură fiecare regiune, la nivel naţional. Colegii noştri care se ocupă de expansiune efectuează în mod constant analize despre posibile spaţii, în vederea extinderii reţelei Lidl România“, spun oficialii companiei.
 
Com­pania merge atât în oraşele mari, cât şi în cele medii şi mici, chiar cu sub 20.000 de locuitori. Politica de discount a nemţilor le permite acestora să intre şi în oraşe mici, cu putere de cumpărare pe măsură.
 
Aici ei se bat de cele mai multe ori cu jucătorii locali sau cu lanţurile de supermarketuri. Focusul pe preţ îi ajută însă pe aceştia să câştige teren, în special în zonele mai sărace ale ţării.
 
„Lidl va continua investiţiile în România în paralel cu crearea de noi locuri de muncă la nivel naţional“, spun nemţii.
 
Afacerile Lidl au fost de circa 800 mil. euro în 2014, iar oficialii discounterului spuneau că nu mai e mult până la pragul de 1 mld. euro, fără a înainta însă un orizont de timp. Lidl este parte a grupului german Schwarz, care mai deţine local şi Kaufland.