Preţul laptelui de consum a început să crească după şase luni „pe minus“

Autor: Mădălina Panaete 02.02.2016
Preţurile a două branduri de lapte - Napolact (1 litru - 1,5%grăsime) şi Zuzu ( 1 litru - 1,5% grăsime) - au crescut faţă de 21 octombrie anul trecut în medie cu 2%, în condiţiile în care în lunile anterioare preţurile produ­selor erau pe o pantă ascendentă, conform indexului alimentar al ZF, care a luat preţurile din magazine online înainte şi după reducerea TVA.
 
Indexul ZF nu are pretenţia de a fi un indicator statistic, este o cercetare simplă realizată lunar cu mijloace jurnalistice şi are la bază doar informaţii disponibile pe site-urile magazinelor care vând şi online.
 
Indexul nu ia în considerare promoţiile sau fluctuaţiile de preţ pentru anumite alimente. De asemenea, cuprinde o varietate foarte mică de produse în condiţiile în care pe piaţă sunt disponibile mai mult de 20 de branduri de lapte.
 
Astfel, cea mai mare creştere a consemnat-o produsul Napolact, de 5,4% în perioada 21 octombrie 2015 – 1 februarie 2016 în magazinul online Cora Drive.