A investit 30.000 € într-o patiserie, iar vânzările cresc cu 50% pe an
Ziarul Financiar
06.02.2016
Adriana Drumaşu, în vârstă de 29 de ani, a investit 30.000 de euro în patiseria Delicious Doughnuts, pe care a deschis-o în septembrie anul trecut şi care i-ar putea aduce în acest an vânzări de aproape 150.000 de lei (34.000 de euro).
„O afacere trebuie iniţiată cu bani împrumutaţi, astfel încât să-ţi asumi responsabilitatea de a-i returna. Fiind din fonduri proprii, ai o lejeritate în ceea ce priveşte recuperarea investiţiei, fapt care stopează cumva motorul şi durabilitatea unui business”, spune Adriana Drumaşu, creatoarea patiseriei Delicious Doughnuts.
Antreprenoarea a început cu gogoşi, după care a introdus în meniu plăcinte, tarte, prăjituri şi checuri, iar găluştele cu prune au fost produsul care a lărgit baza de clienţi.
„Ideea unei astfel de patiserii mi-a sugerat-o sora mea, care locuieşte în Washington, unde se mănâncă foarte multe gogoşi. Ne-am gândit să încercăm să dezvoltăm şi pe piaţa românească acest segment al patiseriei”.
Pentru anul viitor tânăra se axează pe investiţii în publicitate, dezvoltarea locaţiei din Capitală, produse şi contracte noi. „În 2015 ne-am mărit şi echipa, am diversificat gama de produse, am cunoscut noi clienţi”, mai spune Adriana Drumaşu. Anul trecut, compania Delicious Doughnuts, care operează patiseria, a avut o cifră de afaceri de circa 94.000 de lei cu un număr de patru angajaţi, conform datelor de pe Ministerul Finanţelor. Iar pentru acest an tânăra estimează o creştere cu 50% faţă de anul trecut.
„Plăcintele sunt produse căutate, preţurile încep de la 20 lei/kg la plăcinta cu brânză, mărar şi ceapă verde şi merg până la 35 de lei/kg pentru plăcinta cu carne, iar tartele au preţul de 30 de lei/kg”. Adriana Drumaşu le spune tinerilor antreprenori „că totul este posibil când ai răbdare şi o sete nestăvilită de a reuşi”.