A investit 30.000 € într-o patiserie, iar vânzările cresc cu 50% pe an

Ziarul Financiar 06.02.2016
Adriana Drumaşu, în vârstă de 29 de ani, a in­vestit 30.000 de euro în patiseria Delicious Dou­ghnuts, pe care a deschis-o în septembrie anul trecut şi care i-ar putea aduce în acest an vân­zări de aproape 150.000 de lei (34.000 de euro).
 
„O afacere trebuie iniţiată cu bani împru­mutaţi, astfel încât să-ţi asumi responsabilitatea de a-i returna. Fiind din fonduri proprii, ai o lejeritate în ceea ce priveşte recuperarea investiţiei, fapt care stopează cumva motorul şi durabilitatea unui business”, spune Adriana Drumaşu, creatoarea patiseriei Delicious Doughnuts.
 
Antreprenoarea a început cu gogoşi, după care a introdus în meniu plăcinte, tarte, prăji­turi şi checuri, iar găluştele cu prune au fost pro­dusul care a lărgit baza de clienţi. „Ideea unei astfel de patiserii mi-a sugerat-o sora mea, care locuieşte în Washington, unde se mănâncă foarte multe go­goşi. Ne-am gândit să încercăm să dez­voltăm şi pe piaţa româ­nească acest segment al pa­ti­seriei”.
 
Pentru anul viitor tânăra se axează pe in­vestiţii în publicitate, dez­voltarea locaţiei din Ca­pitală, produse şi contracte noi. „În 2015 ne-am mărit şi echipa, am diversificat gama de produse, am cunoscut noi clienţi”, mai spune Adriana Drumaşu. Anul trecut, compania Delicious Doughnuts, care operează patiseria, a avut o cifră de afaceri de circa 94.000 de lei cu un număr de patru angajaţi, conform datelor de pe Ministerul Finanţelor. Iar pentru acest an tânăra estimează o creştere cu 50% faţă de anul trecut.
 
„Plăcintele sunt produse cău­tate, preţurile încep de la 20 lei/kg la plăcinta cu brânză, mă­rar şi ceapă verde şi merg până la 35 de lei/kg pentru plăcinta cu carne, iar tartele au preţul de 30 de lei/kg”. Adriana Drumaşu le spune tinerilor antreprenori „că totul este posibil când ai răbdare şi o sete nestăvilită de a reuşi”.