Vodafone: Piaţa de telecom pentru companii se stabilizează după o scădere de 2-4% anul trecut

Autor: Adrian Seceleanu 09.02.2016

Piaţa de soluţii de comunicaţii fixe şi mobile pentru companii, cu o valoare estimată la aproximativ 3,6 mld. lei (800 mil. euro), s-ar putea stabiliza sau chiar ar putea înre­gistra o creştere uşoară în acest an după ce a înregistrat o scădere uşoară anul trecut.

„Pentru anul 2015 estimăm per total o scădere uşoară, de 2 până la 4%, a pieţei de servicii de comunicaţii pentru companii, care include şi serviciile de voce şi date fixe şi mobile şi cele de tip M2M“, a declarat pentru ZF Markus Lause, director comer­cial pe segmentul business al Vod­afone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă. „Evoluţiile au fost diferite de la segment la segment. În ultimele şase luni, spre exemplu, pentru noi o zonă de creştere sem­ni­ficativă a fost cea a serviciilor de voce şi date fixe, pe care le oferim clienţilor enter­prise. Cele două motoare mari de creştere pentru Vodafone sunt soluţiile M2M şi IT&C, aici am văzut o creştere foarte mare“, a adăugat el, fără a oferi alte detalii.

„În acest an piaţa de servicii de comu­ni­caţii pentru companii se va stabiliza şi ar putea înregistra o creştere uşoară“, a decla­rat Lause. Întrebat cum a evoluat baza de clienţi a Vodafone pe segmentul business, el a spus că operatorul „îşi apără poziţia de lider de pe piaţa din România. Avem o bază foarte stabilă de clienţi şi creştem şi pe zona de fix. Companiile încep să prefere să lucreze cu un singur jucător şi pentru fix, şi pe mobil“.