Vânzările de sisteme de navigaţie auto au crescut anul trecut cu 5%, la 65.000 de unităţi

Autor: Ioana Nita 10.02.2016

Un segment de piaţă aflat în plin boom este cel al camerelor video auto, care au înregistrat vânzări de 20.000 de unităţi în 2015.

Piaţa locală de sisteme de navigaţie pentru maşini a crescut cu circa 3-5% în 2015, la 65.000 de unităţi, valoarea vânzărilor situându-se la aproximativ 5 mi­li­­oane de euro. Tendinţa de creştere nu se va menţine însă şi pe parcursul acestui an, vânzările urmând să scadă la 63.000 de unităţi, potrivit estimărilor reprezentanţilor companiei taiwaneze Mitac, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de infotainment şi navigaţie auto din lume.

„Din observaţiile noastre şi calculele noastre, piaţa (de sisteme de navigaţie auto – n. red.) a înregistrat o creştere de circa 5%  ca număr de unităţi vândute, avans pe care îl vom pierde însă anul acesta din cauza mix-ului de oferte de pe plan local“, a declarat Cosmin Dobranis, director de vânzări în cadrul Mitac pentru România şi Ungaria.

Compania taiwaneză are afaceri anuale de aproape 30 miliarde de dolari şi este specializată în livrarea de sisteme de infotainment pentru constructorii auto, precum şi în producţia de sisteme de navigaţie auto sub brandul propriu Mio. Pe plan local, Mio este liderul pieţei de profil, potrivit datelor furnizate de Euromonitor, ceilalţi jucători fiind companii româneşti care comercializează sisteme de navigaţie auto sub umbrela unor branduri autohtone - Smailo (Arobs) sau Serioux (Network One Distribution).