Proprietarul Zara aduce local cel de-al optulea brand

Autor: Cristina Roşca 17.02.2016

Gigantul Inditex, liderul pieţei locale de modă, aduce în România cel de-al optulea brand al grupului spaniol, Uterque, însă iniţial doar online, pentru ca apoi să deschidă şi primele magazine fizice, potrivit surselor ZF.

Uterque este un brand care pune accentul pe pantofi, genţi şi accesorii, însă are şi o colecţie de haine, doar că mai redusă decât a Zara sau Massimo Dutti, alte două branduri ale grupului.

În ceea ce priveşte poziţionarea, Uterque se adresează clienţilor cu venituri peste medie, în contextul în care o jachetă costă între 1.000 şi 2.500 de lei, iar o geantă are un preţ cuprins între 500 şi 1.500 de lei. Magazinul online a fost deschis astăzi pentru România, acesta fiind al optulea brand cu care spaniolii intră pe online.

Grupul spaniol Inditex, care deţine pe piaţa locală şapte branduri de modă printre care şi Zara, a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 300 mil. euro, iar online-ul a avut o contribuţie de 7-8%, potrivit surselor ZF.

După cifra de afaceri la nivel de grup Inditex este liderul pieţei locale de modă, însă la nivel de brand, suedezii de la H&M sunt lider, cu vânzări de aproape 200 mil. euro în 2015. Zara şi celelalte branduri ale Inditex nu şi-au anunţat încă oficial rezultatele pe 2015.

Spaniolii au în România 108 magazine sub şapte branduri, respectiv Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti şi Oysho. Toate şapte branduri sunt acum prezente şi online după ce marca de lenjerie intimă Oysho şi-a deschis magazin pe internet săptămânile trecute. Pariul pe online al spaniolilor a început încă de acum trei ani cu Pull&Bear şi a continuat şi cu restul brandurilor. Apetitul românilor pentru cumpărături pe internet i-a convins pe spanioli să continue expansiunea pe acest segment care are o pondere în creştere şi în totalul businessului lor local.

Spaniolii au intrat pe piaţa locală în 2004 în sistem de franciză cu brandurile Pull&Bear şi Zara, pentru ca trei ani mai târziu să intre direct. Astăzi ei au 108 de magazine sub şapte branduri, şi continuă expansiunea în acest an cu alte 11 unităţi - patru în Timişoara şi şapte în Bucureşti.