Dacia a lansat la Geneva nuanţa de maro tourmaline la modelul Duster şi transmisii robotizate Easy-R pentru Logan şi Sandero

Autor: Bogdan Alecu 01.03.2016

România a intrat într-un con de umbră în cadrul Salonului Auto de la Geneva, în condiţiile în care nici Dacia şi nici Ford nu au venit la această ediţie cu noutăţi, constructorii păstrând „surprizele“ pentru toamnă, când va fi Salonul Auto de la Paris.



România este prezentă pe lista noutăţilor în cadrul celei de-a 86-a ediţii a Salonului de la Geneva prin componentele pro­duse local, nu prin automobilele asamblate la Mioveni şi Craiova.

Mercedes-Benz a prezentat la Geneva atât noul E-Klasse, limuzina de clasă mare, cât şi noul C-Klasse Cabriolet, versiunea decapotabilă a modelului de clasă medie, ambele maşini fiind disponibile cu noua cutie de viteze cu nouă trepte 9G-Tronic, produsă de Daimler şi la Sebeş.

Vedeţi AICI cele mai tari lansări de la Salonul Auto de la Geneva

 

Numărul de premiere din cadrul salonului a scăzut în acest an la 120, faţă de 131 anul trecut, însă din nou SUV-urile şi automobilele sport ţin capul de afiş. În total la Geneva sunt prezenţi peste 200 de exponanţi din 30 de ţări ce ocupă o suprafaţă de aproape 77.400 mp, iar în cele 11 zile în care Salonul este deschis publicului sunt aşteptaţi între 650.000 şi 700.000 de vizitatori alături de peste 10.000 de jurnalişti.

„Lansările de noi modele depind desigur şi de ciclul de viaţă al acestora, însă BMW spre exemplu a venit atât cu automobile de top precum M760Li şi M2, cât şi cu maşini pentru cei mai atenţi la costuri precum Seria 7 Hybrid ce promite un consum mic de com­bustibil. La Geneva vedem optimism în piaţa auto europeană, iar clienţii sunt interesaţi atât de automobile econo­mice, cât şi de cele sport“, a spus Christoph v. Tschirschnitz, preşedinte şi CEO al BMW Group pentru Europa Centrală şi de Sud-Est, regiune care include 12 ţări, printre care şi România alături de Cehia şi Polonia.

Scăderea preţului petrolului a reaprins apetitul clienţilor pentru automobile sport, pe măsură ce şi benzina s-a ieftinit în Europa.

„Acum în Europa clienţii cumpără maşini cu motoare mai mari, însă noi, constructorii auto, ştim că acest lucru nu va dura, motiv pentru care noi ne diversificăm portofoliul, şi pe lângă maşini sport venim şi cu hibride cu un consum mic de carburant, dar cu performanţe superioare“, a spus preşedintele BMW pe regiune. 

Dacia, care ani la rând a atras atenţia publicului elveţian, acum a venit la Geneva cu o nouă nuanţă - maro Tourmaline şi transmisia robotizată Easy-R, însă niciun model nou, cu toate că acum ar fi trebuit lansat Lodgy facelift, modelul împlinind acum patru ani de când acesta a fost lansat. De partea cealaltă, Ford a venit la Geneva cu modele de imagine precum noul SUV Edge, care va concura cu VW Touareg şi ediţia de lux a acestuia, Edge Vignale, o versiune supersport a Fiesta – ST220, dar şi noul Ford GT. Americanii pregătesc însă, potrivit unor surse din piaţă, anunţul cu privire la producţia viitorului SUV mic EcoSport la Craiova.

Constructorii germani continută să domine Salonul Auto de la Geneva, aşa cum au făcut şi la Frankfurt anul trecut prin lansarea de noi modele de serie şi concepte.

BMW Group a venit în Elveţia cu versiunea de top a limuzinei Seria 7  - M760Li xDrive, noul M2, dar şi versiunea hibridă a limuzinei de lux. Tot cu un nou SUV a venit şi Audi, care a prezentat noul Q2, Maserati cu noul Levante, competitor pentru Porsche Cayenne, dar şi noul Range Rover Evoque, primul SUV cabrio modern disponibil în Europa.

La capitolul cel mai spectaculos automobil Bugatti a venit cu noul Chiron, cel mai puternic şi rapid automobil de serie realizat vreodată, care poate depăşi viteza de 460 km/h datorită unui motor ce produce 1.500 CP. Preţul de listă este unul pe măsură, pornind de la 2,4 milioane de euro fără TVA.