Coca-Cola România: Reducerea TVA a încetinit avansul mărcilor private

Autor: Mădălina Panaete 02.03.2016

Mărcile private au avut un ritm de creştere mai redus anul trecut pe segmentul apelor îmbuteliate, tendinţă dată de creşterea încrederii consumatorilor şi a puterii de cumpărare, a observat Nicoleta Eftimiu, marketing director al Coca-Cola România, filiala locală a The Coca-Cola Company.

Declaraţia vine în contextul în care mărcile „no name“ au avut un avans considerabil în sectorul băuturilor răcoritoare (inclusiv al apelor minerale), ajungând la circa 15% din piaţă, conform datelor companiei de cercetare Canadean.

Nicoleta Eftimiu consideră că un rol important în creş­terea încrederii consumatorilor şi focusul tot mai mare pe branduri consacrate a fost reducerea TVA la alimente.

„Cred că reducerea TVA, care a avut un impact imediat în preţul de la raft al produselor, a jucat şi un rol psihologic pentru consumator. Această măsură a ajutat oamenii să-şi recapete puţin încrederea în ce se întâmplă din punct de vedere economic, dar şi în general în situaţia din România“, a spus ea.