În România sunt peste 140 de crame active, iar mai mult de 30 dintre acestea practică turismul viticol

Autor: Mădălina Dediu Panaete 02.03.2016

Doar 140 din cele peste 250 de crame din România produc şi vând vin îmbuteliat, iar dintre acestea aproximativ un sfert pot susţine turism viticol, arată datele CrameRomania.ro şi Revino.ro, două platforme care promovează turismul viticol şi organizează tururi de crame şi degustări.

„Numărul cramelor din România creşte constant cu 5 - 10 unităţi pe an” spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro şi ReVino.ro.

România se află pe locul 13 în topul mondial al celor mai mari producători de vin, conform datelor preliminare publicate recent de Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului (OIV).

“România ocupă în acest moment locul 5 la nivel european din punct de vedere al suprafeţei de peste 200.000 de hectare de viţă de vie cultivată şi locul 6 în Uniunea Europeană din perspectiva producţiei. Avem potenţial de creştere şi interes atât din partea cramelor, câşi a turiştilor astfel încât ţara noastră să cunoască o dezvoltare din ce în ce mai mare a turismului viticol local, inexistent până acum caţiva ani, a mai spus Alina Iancu.

În România, turismul viticol cunoaşte o dezvoltare semnificativă, ajutat de investiţiile realizate de crame şi de cererea din partea clienţilor pentru acest tip de călătorii personalizate şi orientate către experienţe. În plus, turismul viticol din România are un potenţial de dezvoltare foarte mare, pasionaţii de vin fiind atraşi de vizitele în vii şi crame,  de discuţiile cu oenologi şi, nu în ultimul rând, de peisajele deosebite care pot fi descoperite în ţara noastră, spun reprezentanţii Revino.ro şi CrameRomania.ro.