Producătorul FrieslandCampina şi-a majorat cota de piaţă şi marjele de profit, dar a închis o fabrică şi a renunţat la 280 de oameni

Autor: Roana Rotaru 11.03.2016

Grupul FrieslandCampina, care deţine mărcile Napolact şi Milli, notează în raportul anual pe 2015 că businessul din România creşte după „câţiva ani dificili“.

Închiderea fabricii de produse lactate din Carei (Satu Mare) şi reorganizarea reţelei de distribuţie au dus la pierderea a 280 de locuri de muncă din cadrul companiei FrieslandCampina România, numărul trei în industria locală a laptelui, arată un raport al acţionarilor olandezi pe anul 2015.

Gigantul olandez din industria lactatelor, care este prezent pe piaţa locală cu mărcile Napolact, Milli, Oke şi Campina, spune că sectorul a început să se dezgheţe în urma crizei economice şi că anul trecut au reuşit să crească volumele, cota de piaţă şi profitul operaţional la noi în ţară.

„În Ungaria şi România volumul de produse, cotele de piaţă şi profitul ope­raţional au crescut după câţiva ani mai dificili. În România, fabrica din Carei a fost închisă, iar reţeaua de distribuţie a fost reorganizată. Prin urmare, numărul de angajaţi a fost redus cu 280 comparativ cu 31 decembrie 2014“, arată ra­por­tul semnat de Roelof Joosten, CEO al Fries­landCampina.