La ce operatori au fugit clienţii de telefonie mobilă în februarie: RCS rămâne lider, dar T Fix şi Orange au cea mai mare creştere
Compania de cablu RCS&RDS a atras în luna februarie cel mai mare număr de clienţi de la rivali prin portare - procedura prin care un client îşi schimbă furnizorul de servicii de comunicaţii păstrându-şi numărul de telefon - dar Telekom România Communications (fostul Romtelecom) şi Orange au înregistrat cea mai mare rată de creştere în raport cu aceeaşi lună a anului precedent, arată datele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Din punctul de vedere al numărului absolut de clienţi atraşi de la rivali, compania de cablu RCS&RDS şi-a păstrat fotoliul de lider, cu aproape 34.000 de clienţi care au renunţat la Orange, Vodafone şi Telekom în favoarea Digi. Operatorul controlat de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea a păstrat astfel ritmul de peste 30.000 de portări pe lună, atins pentru prima oară în octombrie 2015, evoluţie care arată că tarifele agresive ale operatorului rămân atractive pentru anumite categorii de clienţi, în ciuda decalajului semnificativ dintre reţeaua mobilă a RCS şi cea a rivalilor săi.
Datele privind portările furnizate de ANCOM nu zugrăvesc imaginea completă a pieţei locale de telecomunicaţii, însă reprezintă totuşi un bun indicator al atractivităţii ofertelor şi al capacităţii operatorilor de a determina clienţii altor companii să-şi schimbe furnizorul. Dincolo de evoluţia explozivă a RCS&RDS, datele ANCOM privind portările din telefonia mobilă arată şi o tendinţă de creştere a fostului Romtelecom, care a reuşit să atragă de la rivali în medie 2.100 de clienţi pe lună în perioada octombrie 2015 - februarie 2016. Cum fostul Romtelecom nu oferă servicii de comunicaţii mobile, datele privind portările arată, în fapt, cel mai probabil, numărul de clienţi care au achiziţionat pachete de servicii fix-mobil Magenta, care includ şi serviciile mobile furnizate de compania „soră“ din grup Telekom Mobile Communications, fostul Cosmote. Telekom, care odată cu rebrandingul a început să atace clienţii din eşalonul superior al pieţei, nu are evoluţia explozivă a RCS&RDS, dar totuşi numărul de clienţi atraşi din alte reţele în februarie este de 20 de ori mai mare faţă de septembrie 2014, şi se află într-o creştere constantă, semn că pachetele fix-mobil ale grupului încep să câştige teren.
Datele ANCOM mai arată şi o creştere semnificativă a Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, care a reuşit să dubleze numărul de clienţi atraşi din alte reţele în ianuarie şi februarie 2016: de la o medie de 7.394 anul trecut la 14.772 în prezent.