„Într-o fabrică din România am adus oameni din alte zone ca să facem faţă comenzilor“

Autor: Adelina Mihai 01.04.2016

„Importul“ temporar de angajaţi din alte zone ale ţării şi creşterea neaşteptată a salariului minim din România din 2015 au condus la o diminuare a veniturilor încasate de către divizia de cablaje a producătorului de componente auto Leoni, se arată în raportul global al companiei listate la bursa de la Frankfurt.

Afacerile din România ale grupului german generează peste 10% din vânzările de la nivel global şi angajează 16% din forţa de muncă totală.

Leoni, care are peste 11.700 de angajaţi în cele trei fabrici din România – Arad, Bistriţa şi Piteşti – a avut o creştere a comenzilor în cel de-al treilea trimestru de anul trecut, ceea ce a condus la o suprasarcină de producţie, inclusiv în România. Pentru a face faţă comenzilor venite de la clienţi, costurile companiei au fost „excepţional de mari“ şi au fost corelate cu o reducere a eficienţei producţiei, ceea ce a compromis semnificativ veniturile generate de divizia de cablaje a companiei.