​Stelian Bogza, BenefitOnline.ro: Beneficiile acordate angajaţilor trebuie să fie eficiente fiscal şi transparente

Autor: Alina-Elena Vasiliu 29.03.2016

Marketingul este o metodă eficientă de care angajatorii trebuie să ţină cont când recrutează, consideră Stelian Bogza, co-fondator BenefitOnline.ro, o platformă care permite angajaţilor să-şi aleagă beneficiile în limitele unui buget stabilit de angajator.

„Există trei mari tipuri de beneficii din care salariaţii pot alege: pachetele de beneficii fixe (tichete de masă, abonamente medicale etc.), beneficii flexibile (buget suplimentar sau flexibilitatea beneficiilor fixe) şi beneficii voluntare (pe care angajatul le accesează cu bugetul propriu la un preţ avantajos). Beneficiile trebuie să fie relevante pentru angajaţi, trebuie să le daţi sentimentul de control, adică să simtă că ei sunt cei care aleg. În plus, aceste beneficii trebuie să fie eficiente fiscal, transparente şi echitabile”, a subliniat Stelian Bogza în cadrul evenimentului HR Trends 2016, organizat de Ziarul Financiar.

Alte declaraţii făcute de Stelian Bogza:

Există câteva tipuri de beneficii scutite de anumite contribuţii şi taxe. Acestea sunt pensiile private, asigurările de sănătate, dezvoltarea profesională şi transportul.

În loc de 100 de lei daţi în plus angajatului, unde costul angajatorului este de 175 de lei, puteţi să-i oferiţi alte avantaje.

15.000 de angajaţi din diverse arii au folosit platforma noastră: companii care activează pe piaţa de servicii, retail, IT.

Potrivit unui studiu făcut de Benefit Online, în afara tichetelor de masă, transportul şi cadourile pentru angajaţi au fost cele mai cerute beneficii în 2015. 68% dintre alegeri s-au îndreptat către tichetele de masă. Următoarele locuri au fost ocupate de pensiile private şi cursurile profesionale, iar asigurările de sănătate s-au poziţionat pe ultimul loc.

Singurele diferenţe semnificative între domni şi doamne sunt la pensiile private şi la cursuri. Doar femeile au ales asigurările de sănătate.

Din punct de vedere al vârstei, pe zona de cursuri tinerii au fost mai dornici. Cei care au peste 40 de ani au ales cu mai multă atenţie pensiile private. Cei între 30 şi 40 de ani au ales beneficiile de transport (carduri de carburant, abonamente la RATB şi Metrorex).

Cam 50% dintre angajaţi îşi aleg beneficiile în fiecare lună. Doar 10% îşi aleg un anumit beneficiu de la început şi îl păstrează pentru mai multe luni.

Cele mai cerute beneficii voluntare sunt în zona de sport&wellness, modă&frumuseţe şi IT&C.