O centrală din trei ar trebui închisă, dar sistemul de transport este una dintre cele mai solide părţi din infrastructura energetică

Autor: Roxana Petrescu 05.04.2016
Sistemul de transport al energiei electrice se dovedeşte a fi una dintre cele mai bine dezvoltate părţi ale infra­structurii energetice din România în contextul în care faţă de alte ramuri, cum ar fi producţia sau distribuţia de energie, acesta nu a fost ocolit de investiţii.
 
Mai mult, în contextul în care mulţi jucători din piaţă acuză inexistenţa unor capacităţi de transport în vederea reali­zării exporturilor de energie, se dovedeşte că doar 50% din capacităţile existente sunt folosite pentru schimburi trans­frontaliere.
 
„Potrivit estimărilor ENTSO-E (Re­ţeaua Europeană a Operatorilor de Transport şi Sistem pentru Energie Electrică - n.red.), România are o capacitate de import de 2.000 MW şi o capacitate de export de 1.900 MW. Alocarea capacităţilor de interconexiune se realizează în acord cu reglementările europene. De observat că utilizarea efectivă a capacităţilor de interconexiune se face la circa 50%“, se arată în draftul de Strategie Energetică publicat la mijlocul săptămânii trecute. Întregul document ar trebui să fie finalizat la mijlocul lunii septembrie.