Brandul de cidru Clarks, pariul de 600.000 de euro al unui scoţian stabilit în comuna Lereşti - Argeş

Autor: Florin Casota 28.04.2016

Alan Clark, un scoţian care a venit pentru prima dată în România în 2001, a creat un brand de cidru  - Clarks, – produs doar din mere româneşti – care a ajuns deja în peste 30 de localuri din Capitală, dar şi pe piaţa din Bulgaria.

Clark a venit pentru prima dată în România în 2001, când avea o firmă de consultanţă. S-a îndrăgostit de România, s-a căsătorit cu o româncă, iar de aici a mai fost doar un pas până la primele etichete de cidru, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).

A început să prepare cidru pentru consum personal în Argeş, unde el şi soţia lui au o casă şi o livadă de meri. Prietenii l-au îndemnat să în­cea­pă o afacere cu cidru şi a început să lucreze la acest proiect încă din 2012. A studiat piaţa din România, a încercat să obţină o finanţare din fonduri europene, iar la finalul anului 2013 a găsit o hală unde putea fi amenajată o fabrică. Au început renovările în februarie 2014, apoi în toam­na acelui an, când erau gata de producţie, Alan Clark a făcut o cerere pentru o autorizaţie de comercializare pe care au primit-o abia în sep­tembrie 2015, iar luna următoare au început livrările.

Cidrul nu era în acel moment o băutură foarte populară în România, însă asta avea să se schim­be când Heineken, unul dintre cei mai mari jucători din industria locală de bere, a fă­cut primul pas în afara pieţei tradiţionale şi a in­trat pe segmentul de cidru prin lansarea Strongbow.