GfK: România ocupă locul 50 din 78 în topul conectivităţii la lumea digitală, în urcare cu 3 poziţii

Ziarul Financiar 11.05.2016

Ţările din Europa Centrală şi de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine stă Cehia, urmată de Slovenia şi Polonia, iar cel mai puţin conectate ţări sunt România, Serbia şi Ucraina.

România, Slovacia şi Ungaria înregistrează cele mai dinamice evoluţii, urcând fiecare cu câte 3 poziţii.

Indicatorul analizat de GfK prezintă ţările cu cei mai conectaţi consumatori la lumea digitală, atât în ​​total, cât şi detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), împreună cu tendinţele din ultimii cinci ani.

Acesta permite companiilor să compare gradul de conectivitate pentru fiecare ţară sau regiune de interes, pentru a identifica oportunităţi de piaţă în diferite industrii – de la evoluţii ale vânzărilor de dispozitive digitale şi ale consumului de conţinut până la extinderea tehnologiei în domeniul sănătăţii şi media.

La nivel global, clasamentul GfK Connected Consumer Index din ultimii doi ani arată că Hong Kong şi America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada şi Mexic) deţin constant primele două poziţii printre cele mai bine conectate naţiuni din lume. Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaş, sărind de pe locul al optulea în 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an.