Comerţul alimentar a fost Făt-Frumosul economiei. Creşterea în 2015 a consumului cu aproape 9% a dus businessurile a cinci retaileri la peste 1 mld. euro

Autor: Cristina Rosca 03.06.2016

♦ Prima companie care a atins miliardul de euro în comerţ a fost Metro Cash&Carry, după rezultatele din 2004 ♦ După rezultatele financiare de anul trecut, două noi companii – Auchan şi Lidl – au intrat în clubul miliardarilor în euro din comerţ ♦ Anul viitor acest club exclusivist ar putea primi un nou membru, Mega Image. Compania trebuie să îşi menţină avansul din acest an, de circa 25% ♦ Jucătorii din comerţul modern alimentar din România au postat unele dintre cele mai mari creşteri de business din economie, ce ajung şi la 40%.

Cinci dintre jucătorii din co­mer­ţul modern, respectiv lanţurile de hipermarketuri, supermar­ke­turi, discount şi cash & carry, au obţinut anul trecut afaceri de peste 1 mld. euro. Astfel, dintr-un total de 15 mi­liardari în euro în economia locală, o treime provin din comerţ. Comerţul ali­mentar a devenit astfel al doilea cel mai im­por­tant contributor al „clubului“ după energie ca număr de membri.

Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro Cash & Carry şi Auchan sunt cele cinci companii din comerţ care au reuşit anul trecut să treacă acest prag psihologic după ce bu­si­nes­sul lor a stagnat (în cazul Metro) sau a cres­cut cu până la 20-30%. Comerţul modern nu­mă­ră în total 12 membri, cu tot cu Billa şi Real.