Comerţul supermarketurilor din Grecia se prăbuşeşte din cauza declinului cererii

Autor: Bogdan Cojocaru 07.06.2016

Primele trei luni ale acestui an reprezintă unul dintre cele mai slabe trimestre din istorie pentru supermarketurile din Grecia, vânzările scăzând cu aproape 8% faţă de perioada similară din 2015, scrie Kathimerini. Declinul nu este rezultatul unor reduceri mari de preţuri, datele sugerând, din contră, o creştere modestă. Principalul motiv este scăderea cererii. Consumatorii cheltuie acum mai puţin până şi pentru produse de strictă necesitate cum ar fi laptele şi detergentul. O analiză a firmei de cercetare a pieţei IRI arată că trendul descendent care a început în a doua jumătate a anului trecut a luat amploare în primul trimestru din 2016. Vânzările au scăzut în valoare  cu 6% în ianuarie faţă de aceeaşi lună din 2015, cu 8,3% în februarie şi cu 8,8% în martie. În volum, declinul este şi mai accentuat. În acest sens, în martie vânzările supermarketurilor s-au redus cu 13,5%, în februarie cu 11,7%, iar în ianuarie cu 11,2%. Cea mai puternică scădere, în perioada analizată, au înregistrat-o vânzările de alimente: -8,4% în valoare şi -13% în volum.