Comerţul supermarketurilor din Grecia se prăbuşeşte din cauza declinului cererii
Primele trei luni ale acestui an reprezintă unul dintre cele mai slabe trimestre din istorie pentru supermarketurile din Grecia, vânzările scăzând cu aproape 8% faţă de perioada similară din 2015, scrie Kathimerini. Declinul nu este rezultatul unor reduceri mari de preţuri, datele sugerând, din contră, o creştere modestă. Principalul motiv este scăderea cererii. Consumatorii cheltuie acum mai puţin până şi pentru produse de strictă necesitate cum ar fi laptele şi detergentul. O analiză a firmei de cercetare a pieţei IRI arată că trendul descendent care a început în a doua jumătate a anului trecut a luat amploare în primul trimestru din 2016. Vânzările au scăzut în valoare cu 6% în ianuarie faţă de aceeaşi lună din 2015, cu 8,3% în februarie şi cu 8,8% în martie. În volum, declinul este şi mai accentuat. În acest sens, în martie vânzările supermarketurilor s-au redus cu 13,5%, în februarie cu 11,7%, iar în ianuarie cu 11,2%. Cea mai puternică scădere, în perioada analizată, au înregistrat-o vânzările de alimente: -8,4% în valoare şi -13% în volum.