Marile reţele atacă legea care cere magazinelor ca 51% din alimente să fie „made in Romania“

Autor: Cristina Roşca 07.06.2016

„Preţurile la raft vor creşte, unele reţele ar putea pleca. Toate firmele vor să facă profit, iar dacă nu vor reuşi s-ar putea gândi să plece către alte pieţe.“

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) avertizează că intrarea în vigoare a legii care cere retailerilor să comercialize cel puţin 51% produse locale pe segmentul alimentelor va avea ca efect majorarea preţurilor la raft. Mai mult, ei ameninţă că pe termen mediu unii jucători ar putea lua decizia de a închide magazinele şi de a pleca.

„Toate firmele vor să facă profit, iar dacă nu vor reuşi s-ar putea gândi să plece către alte pieţe“, afirmă Florin Căpăţână, vicepreşedintele AMRCR.

Propunerea legislativă susţine că în România comer­cian­ţii persoane juridice autorizate să desfăşoare activităţi de comercializare pentru produse alimentare au obligaţia ca, pentru categoriile carne, legume şi fructe, să achi­ziţio­neze aceste produse în proporţie de cel puţin 51% cores­pun­zător fiecărei categorii provenite din lanţul alimentar scurt. Prin excepţie, în lunile de iarnă, decembrie-fe­bruarie, legumele şi fructele din import pot reprezenta ma­xi­mum 70% din ofertă. Această lege se aplică companiilor care au afaceri sau active de peste 2 mil. euro, astfel că ofi­cialii AMRCR spun că este discrimi­na­to­rie pentru marile re­ţele. Această lege ar urma să fie vota­tă miercuri, însă chiar şi aşa retailerii afirmă că au pârghii rămase, urmând să invoce la nivel european aspecte neconcurenţiale.