Petrom a vândut anul trecut cafele şi sendvişuri de 500 mil. euro. Circa 15% din businessul din benzinării vine din magazinele de lângă pompe

Autor: Roxana Petrescu 13.06.2016
Petrom, cel mai mare vânzător de benzină şi motorină din România, a înregistrat anul trecut încasări de circa 2,2 mld. lei (500 mil. euro) din produsele şi serviciile non-oil, segment care a ajuns unul dintre cele mai importante elemente de diferenţere din retailul de carburanţi.

Cu o reţea de peste 550 de benzinării, Petrom poate fi con­siderat cel mai mare pro­prie­tar de mici super­mar­keturi, compania petrolieră reuşind să genereze prin acest segment încasări mai mari decât francezii de la Cora, de exemplu, un business activ pe piaţa locală prin intermediul a 11 hipermarketuri.  

„În 2015, cifra de afaceri obţinută din comercializarea produselor complementare exprimată în lei a reprezentat 15% din cifra de afaceri totală a activităţii de comerţ cu amănuntul, în creştere cu 8% comparativ cu anul anterior, reflectând îmbunătăţirea perfor­manţei şi rezultatul implementării concep­tului shop-inshop şi al altor par­teneriate strategice“, se arată în raportul anual al companiei petroliere.