Nemţii de la Kaufland îşi fac singuri magazinele după afacerea Wigler

Autor: Cristina Roşca 27.06.2016
Kaufland, liderul comerţului local cu afaceri de peste 2 mld. euro anul trecut, vrea să creeze un depar­tament intern care să se ocupe de dezvoltarea magazinelor şi a cen­trelor de distribuţie, potri­vit surselor ZF.

Astfel, compania vrea să renunţe la inter­mediarii care până acum luau un proiect de la lanţul german, ridicau un magazin, îl pregăteau la cheie şi apoi îl vindeau către Kaufland. Reprezentanţii com­pa­niei nu au comentat pe marginea acestui subiect.

Decizia vine în contextul în care numele Kaufland a apărut anul trecut în scandalul de corupţie care îl are în centru pe Wigler Solomon, consilierul personal al fostului primar general al Capitalei Sorin Oprescu. Acesta a fost condamnat la un an şi patru luni cu executare cu privire la săvârşirea infracţiunii de trafic de influenţă, în formă continuată. Potrivit comuni­catului de presă emis de DNA, Wigler Solomon a pretins în perioada mai-iunie 2012-mai 2015 în mai multe rânduri sume de bani pentru a interveni în obţinerea de aprobări pentru planuri urba­nis­tice zonale (PUZ-uri) pentru o reţea de supermarketuri. În acest dosar singura acuzaţie oficială este cea împotriva lui Wigler Solomon.

Nici reţeaua de supermar­keturi şi nici omul de afaceri menţionat ca denunţător în dosar nu apar ca părţi incriminate în dosar, iar numele lor nu sunt publice.

Numele Kaufland a fost vehiculat în contextul în care reţeaua a făcut o donaţie primăriei pentru un teren de circa 340 mp, donaţie aprobată în şedinţa Consiliului general al primăriei din 28 mai.