Mărirea şi decăderea unui imperiu. Grecii care au adus acum un deceniu Starbucks, Marks & Spencer, Gap şi parfumeriile Sephora pe piaţa românească s-au prăbuşit

Autor: Cristina Roşca 12.07.2016

Grupul Marinopoulos şi-a încheiat socotelile cu România în 2014, când a pierdut o parte din francize.

 


Grupul elen Marinopoulos a deţinut în România francizele unora dintre cele mai cunoscute branduri de modă din lume, respectiv Starbucks, Gap, Marks & Spencer şi Sephora. Grecii nu mai sunt prezenţi pe piaţă, însă brandurile aduse iniţial de ei şi-au păstrat locul în retailul de fashion.

Mediul de afaceri de la Atena a fost zguduit recent de noi cutremure după ce în ultimii ani a trebuit să ţină piept unor şocuri repetate. Pe lista insol­venţelor se află şi grupul Marino­poulos, un retailer cu afaceri de circa 2 mld. euro şi cu 12.500 de angajaţi.  Sub povara situaţiei dificile din Grecia grupul cu o istorie de peste un secol a cerut intrarea în insolvenţă pen­tru a se putea restructura. Agenţia de presă Thom­son Reuters, care citează ziarele locale, estimează va­loarea totală a datoriilor la 700 mil. euro către 2.000 de furnizori.

Mari­nopoulos are, potrivit site-ului propriu, atât activităţi de producţie în industria farma, cât şi operatiuni de retail în franciză. În portofoliul listat pe site apar în continuare branduri precum Carrefour (retail alimentar), Starbucks (cafenele), Gap şi Marks & Spencer (modă). Presa locală nu oferă detalii privind portofoliul actual al companiei pe care o descrie ca un operator de 800 de supermarketuri şi hipermarketuri.