Mărire şi decădere. Cora, al treilea an de pierderi pentru reţeaua cu cele mai profitabile magazine în 2010

Autor: Cristina Roşca 18.07.2016

Reţeaua de 11 hipermarketuri Cora România a terminat anul trecut cu pierderi de 40 mil. lei, cu 60% mai mari decât în anul anterior.

De altfel, 2015 a fost al treilea an de pierderi pentru re­tai­ler după ce în 2010 era cel mai profitabil ju­cător din comerţul ali­mentar după rezul­ta­tul net obţinut per magazin.

Ultimii ani şi-au pus amprenta nu doar asupra profitului, ci şi asupra cifrei de afaceri a companiei, care a crescut cu doar 17% în perioada 2008-2015, deşi numărul de magazine a crescut de circa patru ori, de la trei la 11.

Anul trecut cifra de afaceri a com­paniei a avut un avans de sub 1% în contextul în care în 2015 compania a închis un magazin. Totuşi, în 2015 a avut loc reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% începând cu 1 iunie, iar în acest context con­sumul a postat un plus de circa 9%, susţinut de vânzările de alimente şi băuturi. Prin compa­ra­ţie, celelalte reţele din retailul modern au postat creşteri, susţi­nu­te atât de expan­siu­ne, cât şi de revenirea consumului.

Mai mult, Cora este, alături de Real, sin­gurul lanţ de co­merţ modern alimen­tar care raportează pier­deri în 2015, cele do­uă fiind de asemenea re­ţele­le cel mai puţin ex­tinse din România.

Retai­lerul franco-belgian a frânat ex­pansiunea în România încă de la finalul lui 2013 deoarece acţionarii gru­pu­lui erau nemul­ţumiţi de rezultatele financiare, potrivit unor surse din piaţă.