Şeful Mega Image, un business de 3,5 mld. lei cu o marjă netă de nici 3%: Bogăţia noastră este un mit
Vasileios Stavrou, directorul general al Mega Image România susţine că legea supermarketurilor (cunoscută ca legea lui 51%, n.red.) este „un atac direct la adresa lanţurilor de comerţ modern“.
Directorul general al lanţului de 480 de magazine Mega Image, cu afaceri de 3,5 mld. lei anul trecut, afirmă că legea prin care producătorii locali ar fi trebuit sprijiniţi a pornit ca o iniţiativă bună, însă ea s-a dovedit a ajunge un atac direct la adresa lanţurilor de comerţ modern. Vasileios Stavrou, unul dintre cei mai discreţi executivi din comerţul modern, afirmă că deja pe rafturile magazinelor Mega Image circa 70% din totalul produselor expuse la raft sunt „made in Romania“.
„La sfârşitul zilei, problema acestei legi este că s-a îndepărtat prea mult de scopul iniţial, acela de a ajuta producătorii, măsură cu care aş fi fost de acord 200%, dar nu înţeleg de ce această lege a fost extinsă la toate produsele.“ El face referire la modificările aduse Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.
Cea mai importantă parte a legii este aceea care prevede ca cel puţin 51% din produsele agroalimentare să provină din lanţul scurt alimentar. Deşi iniţial s-a discutat că acest lucru înseamnă produse provenite din lanul alimentar scurt, mai exact o iniţiativă legală menită să ajute producătorii locali, în prezent nu există o definiţie clară a sintagmei lanţ scurt de aprovizionare, Guvernul având la dispoziţie două luni pentru a pune la punct normele de aplicare.