Dedeman a importat 20% din produse anul trecut, în special din Italia, China şi Germania

Autor: Bogdan Alecu 29.07.2016

Dedeman, liderul pieţei locale de bricolaj şi totodată cel mai important business antreprenorial românesc, a importat anul trecut circa 20% din produsele vandute, principalele surse fiind Italia, China şi Germania. Cele trei pieţe sunt responsabile pentru aproape jumătate din totalul importurilor.

"Importurile reprezintă aproximativ 20% din produse, dar la valoarea de achiziţie, deci semnificativ mai puţin de 200 mil euro", a declarat Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman.

Anul trecut Dedeman şi-a majorat businessul cu 28%, la 980 mil. euro, apropiindu-se astfel de pragul de un miliard, fără să-l depăşească. Prin comparaţie, importurile au crescut cu 24%, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică, acesta fiind un semn că a crescut oferta de produse „made in Romania“ de la raft.

În topul produselor importate se numără cera­micele, materialele plastice şi articolele din materiale plastice, mobila, aparatele de iluminat, alături de lemn şi articole din lemn şi aparate şi dispozitive mecanice, potrivit INS. Dedeman nu a oferit niciun comentariu cu privire la provenienţa produselor din reţeaua de bricolaj.

Retailerul, controlat de antreprenorii locali Dragoş şi Adrian Pavăl, şi-a bugetat pentru acest an afaceri de 4,535 miliarde de lei, adică 1,01 miliarde de euro, urmând a deveni astfel prima companie controlată de antreprenori locali care ar putea trece de pragul psihologic de un miliard de euro.