Galop pe piaţa jucăriilor: Păpuşa Barbie, brandurile Lego şi Monopoly au creat încă o piaţă de un miliard de lei în economia locală

Autor: Georgiana Mihalache 10.08.2016

Jocurile video au câştigat peste 10% cotă de piaţă în ultimii cinci ani, dar jucăriile tradiţionale reuşesc să controleze încă peste 60% din vânzări.

Piaţa românească a jucăriilor şi jocurilor a depăşit pentru prima dată anul trecut pragul de un miliard de lei după un avans de 9% faţă de 2014 urmând tren­dul ascendent din ulti­mii ani, pe fondul creşterii veniturilor consumato­ri­lor, dar şi în urma extin­derii re­ţelelor de magazine, potrivit da­telor companiei de cercetare de piaţă Euro­monitor.

În ultimii cinci ani vânzările de jucării s-au majorat cu peste 60%, conturând astfel încă o piaţă de peste un miliard de lei în economia locală.

Din totalul vânzărilor, piaţa jucăriilor şi jocurilor tradiţionale se situează în conti­nuare în topul preferinţelor românilor în 2015, cu încasări de peste 640 de milioane de lei (63% din piaţă), urmată de jocurile vi­deo, cu vânzări de circa 372 de milioane de lei, conform datelor Euromonitor. Pe acest segment avansul a fost de 13% anul trecut, ritm dublu de creştere faţă de cel înregistrat de jucăriile tradiţionale.

„Consumatorii români preferă jucăriile sau jocurile care poartă semnătura unor companii cunoscute la nivel internaţional, licen­ţele unor branduri precum Disney sau Spiderman fiind printre cele mai populare“, arată analiştii Euromonitor.

Ei mai notează că jucăriile produse de companii interna­ţionale precum Mattel, firma care produce păpuşa Barbie, Hasbro, compania care in­clude printre altele bran­dul Monopoly sau firma daneză Lego pot fi găsite pe rafturile magazinelor româneşti prin intermediul distribuitorilor.