Businessul cu asigurări al grupului olandez NN în România a ajuns la 320 mil. lei în S1 2016, dar creşterea afacerilor rămâne modestă, de numai 3,6%
Autor:
Anelis Baciu
19.08.2016
Creşterea afacerilor NN Asigurări în România rămâne modestă, de 3,6%.
NN Asigurări, cel mai mare asigurător de viaţă din piaţa locală, a vândut poliţe în valoare de 320 de milioane de lei (72 mil. euro) în intervalul ianuarie-iunie din acest an, în creştere cu doar 3,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Olandezii controlează 36% din piaţa locală a asigurărilor de viaţă, astfel că este greu de crezut că pot creşte într-un ritm mai alert în perioada următoare, având în vedere dimensiunea la care au ajuns.
De altfel, NN şi-a propus un avans al subscrierilor de până în 5% în acest an, ceea ce ar însemna afaceri totale de cel mult 660 mil. lei până la finalul acestui an. În plus, olandezii spun despre creşterea de 3,6% bifată în prima parte a acestui an că este una sustenabilă.
Prima medie plătită de un asigurat NN în primele trei luni ale anului s-a situat la 1.850 de lei, nivel similar cu cel raportat anul trecut, în timp ce suma medie asigurată a urcat cu aproape 36%, până la peste 74.000 de lei. Acest lucru înseamnă că asiguraţii au cumpărat poliţe mai acoperitoare la preţuri constante. Compania spune că românii se îndreaptă în principal spre cumpărarea de asigurări tradiţionale, cu componentă de protecţie.