Bob van Dijk, CEO al Naspers: Migraţia consumatorilor de la PC-uri către mobile va fi cea mai mare schimbare din business în următorii 2-3 ani

Autori: Adrian Seceleanu , Sorin Pâslaru 01.09.2016

Şeful Naspers Global, o companie cu vânzări de 12 mld. dolari pe an, a discutat cu ZF  la Bucureşti despre viitorul comerţului electronic şi trendurile în IT&C.

Una dintre cele mai mari schimbări prin care va trece în următorii 2-3 ani piaţa de comerţ electronic, inclusiv în România, va fi cea provocată de migrarea clienţilor de pe ecranele mari ale computerelor către ecranele mici ale smartphone-urilor, unde afişarea produselor dar şi a reclamelor într-un format eficient şi care să-i şi atragă pe clienţi reprezintă o provocare uriaşă, spune Bob van Dijk, CEO al Naspers - unul dintre cele mai puternice grupuri din indus­tria globală de comerţ electronic şi acţio­narul majoritar al eMag - cel mai mare ma­ga­zin online local -, care are operaţiuni şi în regiune.

„O schimbare-cheie, care va avea loc în industrie este cea legată de utilizarea smartphone-urilor. Acum 2-3 ani spre exem­plu 10-15% din traficul eMag venea de pe dispozitive mobile, iar acum a trecut de 50%. A avut loc o schimbare masivă. Iar eu cred că acest procent va creşte şi mai mult în timp. Nu vreau să prezic viitorul, dar vasta majoritate a traficului va veni de la dis­pozitivele mobile”, a declarat Van Dijk într-un in­ter­viu acordat ZF. Chiar dacă utilizatorii au început să folosească din ce în ce mai mult te­lefoane cu ecrane de peste 5 inchi (aproximativ 14 cm), care acum câţiva ani erau considerate uriaşe, provocarea pentru ma­gazinele online - dar şi pentru restul com­pa­­niilor - va fi să găsească soluţii pentru a livra con­­ţinutul (oferte comerciale, specificaţiile pro­­­duselor, imagini, reclame etc.) într-un for­mat care să fie considerat atractiv de către clienţi.