Şeful Telekom România: Pregătim îmbunătăţirea platformei TV. Stabilizarea financiară, prioritatea cheie

Autor: Adrian Seceleanu 07.09.2016

Telekom România, cel mai mare furnizor de servicii de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, lucrează în prezent la o serie de “îmbunătăţiri semnificative” ale plat­formei de servicii de televiziune prin internet, a declarat Miroslav Majoros, directorul exe­cutiv al grupului, în cadrul unui clip video publicat pe conturile operatorului de pe reţeaua  socială Linked­In şi plat­forma Google YouTube.

„Pregătim îmbu­nă­tă­ţiri semnificative ale plat­formei noastre IPTV, care vor fi lansate anul viitor. Aces­tea vor oferi o expe­rienţă superioară clien­ţi­lor noştri de servicii TV pe toate ecranele (tipu­rile de echipa­men­te, respectiv TV, smart­phone, ta­bletă, PC – n. red.)“, a de­clarat Ma­joros.  Seg­mentul TV este cel care a înre­gistrat cele mai bune evo­luţii pentru Telekom în ultimii ani, gru­pul înre­gistrând creş­teri constante ale bazei de clienţi. La jumă­tatea anu­lui, com­pania a înregistrat o creştere de aproape 3% a numărului de abo­na­men­te, la aproximativ 1,5 milioane de abonamente. Pachetele de servicii fix-mobil vor continua să fie o prioritate strategică pentru grupul Telekom, a mai spus şeful grupului, fără a oferi însă date noi.

 “Convergenţa rămâne în centrul strategiei noastre şi este una dintre principalele noastre direcţii de dezvoltare. Avem o poziţionare unică pe piaţă şi vom continua să construim în jurul acesteia”.

Majoros a amintit şi de creşterea numărului de gospodării acoperite cu reţeaua de fibră optică, susţinând că grupul îşi va atinge obiectivul de a avea 2 milioane de gospodării în zonele în care are infrastructură. “În prima jumătate a anului 2016 am reuşit să creştem cu 30% amprenta de fibră, ajungând la 1,7 milioane de gospodarii care beneficiază de acoperire, de la 1,4 milioane la sfârşitul anului trecut. Prin urmare ne apropiem de obiectivul nostru de a atinge până la sfârşitul anului 2 milioane de gospodarii cu acoperire FTTx. O parte importantă a investiţiilor noastre din acest an au fost direcţionate către extinderea şi dezvoltarea reţelei, adăugându-se celor peste 1 miliard de euro investiţi în ultimii cinci ani în infrastructura şi tehnologie”.

Stabilizarea financiară a grupului, care a avut anul trecut venituri sub 1 mld. euro şi un profit operaţional în scădere, reprezintă principalul obiectiv al Telekom România, afirmă Majoros, adăugând că sacina nu este una uşoară. “Pentru perioadă următoare, principalele noastre priorităţi rămân: experienţa clienţilor, inovaţia, performanţă susţinută, creşterea business-ului principal şi focus pe eficienţa operaţională. Stabilizarea business-ului din perspectivă financiară este cu siguranţă direcţia noastră cheie. Principală provocare specifică industriei telecom din România este menţinerea la standarde înalte a serviciilor şi a relaţiei cu clienţii pe o piaţă sensibilă la preţ, cu marje reduse şi un mediu concurenţial foarte agresiv. Nu avem o sarcină uşoară, ne aşteaptă un drum lung, însă am făcut păşi importanţi în călătoria noastră”.