Care asigurători mizează cel mai mult pe vânzarea de poliţe prin reţeaua proprie şi care depind mult de brokeri
Allianz-Ţiriac, Groupama şi Generali sunt companiile locale de asigurări care vând cel mai mult prin agenţii proprii, aproximativ 47%-42% din primele brute subscrise în prima jumătate a anului, fiind în cazul celor trei asigurători rezultatul reţelei proprii de vânzări, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Allianz-Ţiriac, care are cea mai mare reţea proprie de vânzări, a emis poliţe în valoare de 595 mil. lei întervalul ianuarie-iunie a acestui an, dintre care 279 mil. lei au fost contracte încheiate de agenţii proprii, adică mai puţin de jumătate din afacerile totale, restul venind prin intermediul brokerilor.
La polul opus, companiile care au preferat să mizeze mai mult pe ajutorul brokerilor sunt Euroins şi City Insurance. Cei doi asigurători specializaţi pe segmentul asigurărilor auto obligatorii (RCA) se bazează în proporţie de 97%, respectiv 90% pe afacerile aduse de brokeri. De altfel, se observă că asigurătorii care au o pondere mai mare a asigurărilor RCA în portofoliu au şi o pondere mai mare a vânzărilor prin brokeri.