Va reuşi MedLife să convingă investitorii? Îndatorarea este la fel de mare ca la AdePlast înainte de eşecul listării

Autori: Dan Grigore Ivan , Liviu Popescu 21.10.2016

MedLife, cea mai mare reţea privată de servicii de sănătate din România, do­reş­te să se listeze pe piaţa de capital de la Bucureşti, iar întrebarea este dacă va re­uşi să convingă investitorii, în con­diţiile în care ultima ofertă publică ini­ţia­lă a unei companii antrepre­no­riale, Ade­Plast, a eşuat în toamna lui 2013.

Atunci, o parte din investitorii şi actorii de pe piaţa de capital au obiec­tat la adresa nivelului înalt al înda­torării companiei.

MedLife avea la sfârşitul semes­tru­lui I 2016 un raport între datorii şi capi­ta­luri proprii de 2,2, în timp ce AdePlast avea tot în semestrul de dina­intea lis­tă­rii, adică la iunie 2013, un ra­port ase­mă­nă­tor al datoriilor la capital, şi anume, 2,34.

MedLife a avut o cifră de afaceri de 167 milioane de lei pe primul semestru 2016, cu 20% mai mare decât în S1 2015 şi un profit operaţional de 3% din afaceri, în timp ce AdePlast avea în semestrul I din 2013 afaceri de 99 milioane de lei, cu 32% mai mari decât în semestrul anterior şi un profit operaţional de 11% din cifra de afaceri.

Altfel calculat, raportul dintre datoriile totale şi activele totale este de 69% în cazul MedLife la S1 2016, în timp ce în cazul AdePlast, în S1/2103, era de 70%.

MedLife şi-a înrăutăţit gradul de îndatorare după ce în primul semestru soldul creditelor pe termen de peste un an a crescut de la 90 milioane de lei la 125 milioane de lei.