Controlul dur al costurilor dublează profitul net al MOL România în primele şase luni. Afacerile au rămas constante

Autor: Roxana Petrescu 24.10.2016

MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, şi-a menţinut afacerile în primul semestru al anului, evoluţia businessului reflectând fidel tendinţa de creştere a consumului de carburanţi suprapusă cu scăderea preţurilor medii faţă de perioada similară a anului trecut. Controlul mai dur al costurilor a dublat însă profitul companiei, care anul acesta a intrat pe podiumul pieţei petroliere devansându-i pe ruşii de la Lukoil, potrivit propriilor informaţii.



Aceste informaţii oglindesc evo­luţia companiei MOL Româ­nia Petroleum Products, gru­pul ungar fiind şi pro­prietarul firmei MOL Retial Comerţ, fosta ENI România, companie care ad­mi­nistra cele 42 de benzinării Agip cumpărate de MOL la jumătatea anului 2014 şi rebranduite.

Astfel, potrivit informaţiilor de la Regis­trul Comerţului, în prima jumătate a acestui an MOL România a înregistrat un business de 2,079 miliarde de lei, relativ egal cu nivelul de 2,082 de miliarde de lei înregistrat în pe­rioada similară a anului trecut. Deocamdată, da­tele semestriale pentru businessul MOL Retail Comerţ nu sunt disponibile la Re­gis­trul Comerţului, dar potrivit celor mai recente informaţii de la Ministerul Finanţelor com­pania a terminat anul trecut cu un busi­ness de 431 de milioane de lei.

Datele publicate de grupul MOL la nivel de grup arată că în primele şase luni ale anu­lui, compania a vândut pe plan local 311.000 de tone de produse petroliere, în creştere cu 16% faţă de perioada similară a anului trecut, prin intermediul unei reţele formată din 205 puncte de alimentare, la finalul lunii iunie.