Grupul ungar MOL şi-a dublat cota de piaţă în retailul de carburanţi în ultimii cinci ani: de la o cotă de 11% a ajuns la 19%

Autor: Roxana Petrescu 09.11.2016

De la o cotă de piaţă de 11,8% în 2011, anul acesta MOL a ajuns în România la 18,9% din retailul de carburanţi, achiziţiile şi investiţiile urcând filiala grupului petrolier ungar pe podiumul pieţei petroliere locale.



Potrivit datelor prezentate ieri, ocazie cu care MOL şi-a anunţat strategia de dezvoltare până în 2030, România a avut unul dintre cele mai solide ritmuri de creştere dintre pieţele pe care grupul este activ, fiind depăşită de Cehia şi Slovacia, dar devansând clar ascen­siunea de pe piaţa-mamă Ungaria.

De altfel, anul acesta repre­zen­tanţii companiei spuneau că po­tri­vit datelor proprii, MOL a in­trat pe podiumul retailului de car­buranţi, cel mai probabil ruşii de la Lukoil ocupând acum a patra po­ziţie în pia­ţă în funcţie de volu­me­le vân­dute. Piaţa petrolieră lo­cală este des­tul de opacă, lipsind ra­poar­tele in­de­pendente privind co­tele ma­rilor jucători aşa cum se în­toc­mesc de exemplu în domeniul farma.

Potrivit datelor aferente pri­melor nouă luni ale anului, MOL a terminat perioada menţio­nată cu 206 benzinării în România. La finalul anului 2010 compania era prezentă prin 126 de puncte de alimentare, dar între timp MOL a continuat investiţiile în reţea şi i-a scos pe italienii de la ENI din ecuaţia carburanţilor din România, preluându-le treptat toate staţiile.