Grupul ungar MOL şi-a dublat cota de piaţă în retailul de carburanţi în ultimii cinci ani: de la o cotă de 11% a ajuns la 19%
De la o cotă de piaţă de 11,8% în 2011, anul acesta MOL a ajuns în România la 18,9% din retailul de carburanţi, achiziţiile şi investiţiile urcând filiala grupului petrolier ungar pe podiumul pieţei petroliere locale.
Potrivit datelor prezentate ieri, ocazie cu care MOL şi-a anunţat strategia de dezvoltare până în 2030, România a avut unul dintre cele mai solide ritmuri de creştere dintre pieţele pe care grupul este activ, fiind depăşită de Cehia şi Slovacia, dar devansând clar ascensiunea de pe piaţa-mamă Ungaria.
De altfel, anul acesta reprezentanţii companiei spuneau că potrivit datelor proprii, MOL a intrat pe podiumul retailului de carburanţi, cel mai probabil ruşii de la Lukoil ocupând acum a patra poziţie în piaţă în funcţie de volumele vândute. Piaţa petrolieră locală este destul de opacă, lipsind rapoartele independente privind cotele marilor jucători aşa cum se întocmesc de exemplu în domeniul farma.
Potrivit datelor aferente primelor nouă luni ale anului, MOL a terminat perioada menţionată cu 206 benzinării în România. La finalul anului 2010 compania era prezentă prin 126 de puncte de alimentare, dar între timp MOL a continuat investiţiile în reţea şi i-a scos pe italienii de la ENI din ecuaţia carburanţilor din România, preluându-le treptat toate staţiile.