Retailerul britanic Marks & Spencer închide cele şase magazine din România şi iese de pe piaţă

Autor: Cristina Roşca 09.11.2016

- Anul trecut compania anunţa că se va retrage de pe cinci pieţe din regiune, urmând a-şi concentra atenţia pe ţările unde brandul înregistrează rezultate bune, printre acestea numărându-se România şi Polonia 

- Acum oficialii companiei anunţă că în ultimii cinci ani au avut dificultăţi în a atinge pragul de rentabilitate în România, motiv pentru care ies de pe piaţă.



Marks & Spencer România a terminat anul trecut cu afa­ceri de 32 de milioane de lei şi cu pierderi de peste 8 milioane de lei. Com­parativ cu anul anterior afacerile au ră­mas relativ constante, însă pierderile s-au adân­cit cu peste 50%, arată calculele ZF fă­cute pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

„Având în vedere analiza cuprinzătoare a activităţii internaţionale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundată a activităţii noastre din România şi a oportunităţilor de creştere pe termen lung pentru Marks & Spencer pe piaţă. Analiza noastră a arătat că în ultimii cinci ani am avut mari dificultăţi în a atinge pragul de rentabilitate şi nu mai putem continua activitatea din România“, spune Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China şi India în cadrul Marks & Spencer. El nu a înaintat o dată pentru închidere.

Pe piaţa locală compania deţine şase magazine, dintre care patru în Bucureşti şi câte unul în Iaşi şi Constanţa. În total acestea angajează 101 persoane. Retailerul de modă Marks & Spencer, prezent pe piaţa din România direct din 2012, a închis anul trecut magazinele din AFI Palace Cotroceni şi Sun Plaza, mutându-le în Mega Mall şi Plaza România. Astăzi compania mai deţinea magazine pe lângă cele două şi în Bucureşti Mall, galeria comercială Feeria a mallului Băneasa Shopping City, City Park Constanţa şi Felicia Shopping Center.