Dacia, cea mai mare companie din România, accelerează spre 20 mld. lei afaceri în 2016, susţinută de Duster

Autor: Bogdan Alecu 15.11.2016
Creşterea ponderii SUV-ului Duster din totalul pro­duc­ţiei uzinei Dacia de la Mioveni a dus la o majorare de 7% a cifrei de afaceri în primul semestru al acestui an, în ciuda faptului că producţia totală a scăzut cu 4% în acelaşi interval.

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, a încheiat primul semestru al acestui an cu afaceri de 10,7 miliarde de lei (2,4 mld. euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Aceasta este cea mai mare creştere din ultimii trei ani, iar dacă ritmul va continua, va trece de 20,4 mld. lei până la finalul anului.

SUV-ul Duster, cel mai scump model din gama con­struc­to­rului autohton, a înregistrat o creştere de 20% a producţiei în pri­mul semestru, la aproape 104.000 de unităţi, echivalentul a 60% din producţia uzinei, în contextul în care în perioada si­milară a anului trecut ponderea era de 47%.

Într-un interviu acordat ZF, Yves Caracatzanis, preşe­dintele Dacia, spunea că Europa vrea acum smart-buy pentru că nu mai este în criză.