Google şi Facebook iau măsuri împotriva site-urilor de ştiri false

Autor: Catalina Apostoiu 16.11.2016

Google şi Facebook au anunţat măsuri menite să combată răspândirea de „ştiri false“ pe internet, cele două organizaţii luând în vizor reclamele, scrie Deustche Welle. 

Google a anunţat că lucrează la o modificare de politică prin care site-urile care prezintă conţinut fals nu-i vor mai putea utiliza reţeaua de publicitate AdSense.

Compania nu a oferit detalii privitoare la cum va pune în aplicare noua politică. Facebook a anunţat la rândul său o actualizare a politicilor sale legate de publicitate. Modificarea bruscă a politicilor survine pe fondul unei dezbateri din ce în ce mai aprinse privitoare la câtă responsabilitate poartă companiile din domeniul tehnologiei pentru monitorizarea acurateţei conţinutului în condiţiile în care din ce în ce mai mulţi oameni accesează ştirile prin site-uri ca Facebook.

Google, Facebook şi Twitter au fost acuzate că ar fi influenţat alegătorii să voteze pentru Trump ca urmare a răspândirii de informaţii false şi adesea maliţioase online.