Mărcile private de ciocolată au ajuns pe primul loc într-o piaţă de 1,4 mld. lei

Autor: Mădălina Dediu Panaete 22.11.2016

Mărcile private ale marilor reţele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depăşind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Una din cele zece tablete de cioco­la­tă consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilor ZF.

Mărcile private ale unor reţele de maga­zi­ne precum Carrefour, Kaufland sau Mega Image au cucerit astfel pri­mul loc pe încă o piaţă, după ce şi-au asi­gurat această po­ziţie în alte industrii precum săpun sau ulei, conform celor mai re­cente date din piaţă. Însă, în da­tele Vektor Markt­for­schung ca private label sunt luate toate măr­cile pri­vate, ast­fel că separat pro­du­sele marilor maga­zi­ne au o cotă de pia­­ţă mai mică.

Piaţa ciocolatei, evaluată la 1,4 mi­liar­de de lei anual, este domi­na­tă de importuri, având în ve­dere că cele mai vândute bran­duri precum Milka sau Poiana nu sunt rea­lizate pe plan local, conform datelor ZF.

România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce pri­veşte consumul de ciocolată, dar trendul consumului este ascendent.