Producătorul Santal se îndreaptă către al doilea an consecutiv de creştere a businessului

Autor: Mădălina Dediu Panaete 05.12.2016

Parmalat România, producătorul brandului de băuturi răcoritoare Santal, a avut în primele nouă luni venituri şi vo­lume mai mari faţă de anul prece­dent, con­form unui raport al com­pa­niei-mamă.

„Rezultatele subsidiarei locale în primele nouă luni ale anului arată o îmbu­nătăţire comparativ cu anul ante­rior, evoluţia fiind posibilă datorită creş­terii puternice a volumelor, eficienţei pro­gramelor promoţionale şi a majo­rării semnificative a veniturilor”, se arată în raportul Parmalat, deţinută de gru­pul francez Lactalis. Compania nu in­dică cifrele de creştere. Compania no­tează că revenirea economiei, proces care a început în urmă cu doi ani, a con­ti­nuat în primele nouă luni ale anului, la fel ca şi creşterea cererii interne, care be­ne­ficiază de reducerea TVA la alimente.

Astfel, Parmalat România ar putea încheia al doilea an consecutiv de creştere a cifrei de afaceri, după ce anul trecut a raportat un rulaj de circa 45 mil. lei (10 mil. euro), în creştere cu 12% faţă de anul precedent, conform datelor de pe site-ul Ministerul de Finanţe. Cu acest rezultat înregistrat anul tre­cut, producătorul a marcat cel mai bun an din ultimii şase. Producătorul su­curilor Santal deţine o fabrică în localitatea Tunari. Parmalat concurează pe piaţa băuturilor răcoritoare cu Coca-Cola HBC România, PepsiCo, Timbark România, dar şi cu Albalact (brandul Frupt), compania achiziţionată recent de către Lactalis. Grupul are afaceri de 17 miliarde euro anual şi deţine pe plan local şi producătorul LaDorna. Toate companiile din grupul Lactalis Ro­mâ­nia sunt conduse de Giampaolo Manzo­netto. Doar Albalact, companie pre­luată de Lactalis în toamna acestui an, are o structură de management diferită, fiind condusă de Stephane Batoux, executivul francez recrutat de Raul Ciurtin, fostul acţionar al Albalact.