Producătorul Santal se îndreaptă către al doilea an consecutiv de creştere a businessului
Parmalat România, producătorul brandului de băuturi răcoritoare Santal, a avut în primele nouă luni venituri şi volume mai mari faţă de anul precedent, conform unui raport al companiei-mamă.
„Rezultatele subsidiarei locale în primele nouă luni ale anului arată o îmbunătăţire comparativ cu anul anterior, evoluţia fiind posibilă datorită creşterii puternice a volumelor, eficienţei programelor promoţionale şi a majorării semnificative a veniturilor”, se arată în raportul Parmalat, deţinută de grupul francez Lactalis. Compania nu indică cifrele de creştere. Compania notează că revenirea economiei, proces care a început în urmă cu doi ani, a continuat în primele nouă luni ale anului, la fel ca şi creşterea cererii interne, care beneficiază de reducerea TVA la alimente.
Astfel, Parmalat România ar putea încheia al doilea an consecutiv de creştere a cifrei de afaceri, după ce anul trecut a raportat un rulaj de circa 45 mil. lei (10 mil. euro), în creştere cu 12% faţă de anul precedent, conform datelor de pe site-ul Ministerul de Finanţe. Cu acest rezultat înregistrat anul trecut, producătorul a marcat cel mai bun an din ultimii şase. Producătorul sucurilor Santal deţine o fabrică în localitatea Tunari. Parmalat concurează pe piaţa băuturilor răcoritoare cu Coca-Cola HBC România, PepsiCo, Timbark România, dar şi cu Albalact (brandul Frupt), compania achiziţionată recent de către Lactalis. Grupul are afaceri de 17 miliarde euro anual şi deţine pe plan local şi producătorul LaDorna. Toate companiile din grupul Lactalis România sunt conduse de Giampaolo Manzonetto. Doar Albalact, companie preluată de Lactalis în toamna acestui an, are o structură de management diferită, fiind condusă de Stephane Batoux, executivul francez recrutat de Raul Ciurtin, fostul acţionar al Albalact.