ZF Live. Şerban Roman vorbeşte despre cea mai mare tranzacţie din acest an, vânzarea Profi. De la 77 la 533 mil. euro în 7 ani

Autor: Cristina Bellu 06.12.2016

Vânzarea de către Enterprise Investors a lanţului de super­marketuri Profi către fondul de investiţii Mid Europa Partners în schimbul sumei de 553 de milioane de euro a reprezentat cea mai mare tranzacţie din retailul autohton şi a opta cea mai mare din economie până acum.

„Negocierea a durat o noapte întreagă, iar suma a fost stabilită cu câteva zile înaintea tranzacţiei. Suma negociată nu ne-a surprins în niciun fel. Companiile sănătoase, cu creşteri - şi Profi este una dintre companiile cu cea mai mare creştere din ţară şi chiar din regiune -, merită un preţ pe mă­su­ră“, a spus la ZF Live Şerban Roman, country manager al fondului de in­vestiţii Entreprise Investors, care a ad­mi­nistrat până la sfârşitul lunii no­iem­brie lanţul de supermarketuri Profi.

Enterprise Investors a plătit 66 mil. euro pe reţeaua Profi când avea 67 de magazine, iar şapte ani mai târziu a vândut 500 de magazine într-o tranzacţie de 533 mil. euro.

„În viaţa unei companii antre­pre­no­rii şi fon­durile de investiţii sunt pre­zenţi în mo­men­tul în care compania creş­te accelerat şi apoi vine un jucător stra­tegic care vrea un model func­ţional şi care vrea cotă de piaţă. Noi şi Mid Europa Partners am cumpărat po­tenţial de creştere. Un retailer îşi va uşura viaţa în piaţă pentru că va eli­mi­na un competitor şi va cum­pă­ra cotă de piaţă“, a mai spus Roman, care vede pentru Profi un potenţial de a ajunge la 1.500 de magazine, dar şi la o va­loare de un miliard de euro.

Profi are aproape 500 de magazine şi afaceri estimate la 800 mil. euro în 2016, în ur­ca­re cu aproape 50% comparativ cu 2015. Fon­dul de in­vestiţii a pompat bani în ex­pan­siune, mai ales în ultimii ani premer­gători vân­zării, când a inaugurat şi peste 100 de unităţi anual.