Studiu: Unul din trei posesori de ceasuri inteligente renunţă la ele
„De ce renunţă utilizatorii la aceste gadgeturi? Fiindcă oamenii nu le mai găsesc utile, se plictisesc de ele sau pentru că se deteriorează repede. Este o problemă reală cu care se confruntă această industrie”, a declarat Angela McIntyre, reprezentanta companiei Gartner, conform publicaţiei spaniole La Vanguardia.
Studiul a fost realizat pe 9.500 de persoane în Marea Britanie, Statele Unite şi Australia, în intervalul iunie-august 2016. Potrivit acestuia, unul din trei respondenţi au afirmat că nu îşi vor mai cumpăra un smartwatch, rata de abandon fiind de circa 29%.
În opinia reprezentanţilor companiei de consultanţă, soluţia este ca „în loc să concureze între ele pentru gamele de vârf, companiile ar trebui să aplice marje mai mici de profit pentru a câştiga cotă de piaţă”.
Datele sunt confirmate de o altă companie de consultanţă şi cercetare în IT, International Data Corporation (IDC), care arată că piaţa ceasurilor inteligente, la nivel global, a înregistrat un declin, reuşind să înregistreze cifre cu 51,6% mai mici în cel de-al treilea trimestru din 2016 în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel mai mult de suferit de pe urma acestei scăderi o are Apple, însă reduceri ale vânzărilor le-au înregistrat şi ceilalţi competitori din piaţă.