Grupul german Dr. Oetker a achiziţionat brandul de patiserie congelată „Morăriţa“ de la Panovia Prod

Autor: Mădălina Dediu Panaete 13.12.2016

Dr. Oetker România, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de ingrediente pentru industria alimentară, a achiziţionat brandul de patiserie congelată de la compania Panovia Prod, ce activează în localitatea Olteniţa, judeţul Călăraşi.

Brandul Morăriţa activează în categoria produselor de patiserie congelată de pe piaţa românească, încă din 2004 şi are în portofoliu produse precum foi de plăcintă, aluat pentru foietaj, minipateuri, croissante cu unt, saleuri şi ştrudele cu diferite umpluturi.

Prin această achiziţie Dr. Oetker România doreşte să-şi diversifice portofoliul de produse şi în categoria deserturilor congelate.

Producţia întregului portofoliu sub marca Morăriţa, se va desfăşura în fabrica Panovia, din Olteniţa.

În continuare Panovia va activa pe piaţa produselor de patiserie congelată, concentrându-se pe activitatea de producţie şi pe segmentul de piaţă bake off, unde compania desfăşoară cea mai mare parte din operaţiuni.

Compania germană Dr. Oetker are o tradiţie de 125 de ani pe plan internaţional, iar în România activează încă din anul 1998. Astăzi, Dr. Oetker România ocupă, cu cele peste 400 produse, poziţia de lider de piaţă pe categoriile sale: ingrediente pentru prăjituri, deserturi pudră, conservanţi pentru legume şi fructe, pizza & snack-uri congelate.

Dr. Oetker, care deţine o fabrică în judeţul Argeş, a avut anul trecut un profit net de 18,6 milioane de lei (4 mil. euro), în scădere cu 19% faţă de anul precedent, arată datele de pe mfinante.ro.

Acesta este cel mai scăzut profit al producătorului din ultimii cinci ani, în condiţiile în care în perioada 2011-2014 Dr. Oetker a raportat în fiecare an câştiguri de peste 20 de milioane de lei.

Astfel, anul trecut marja profitului net al companiei s-a redus până la 6%, faţă de 10% cât avea în anul 2011 sau 8-9% în ceilalţi ani.

Pe de altă parte, cifra de afaceri a companiei a urcat anul trecut cu 6% faţă de anul precedent, ajungând la 295 de mi­lioane de lei  (66 de mi­lioane de euro).

Evoluţia rulajelor companiei vine în con­diţiile în care în prima parte a anului trecut Dr. Oetker şi-a adăugat în portofoliu brandul de ingrediente pentru prăjituri Alex, cumpărat de la compania gălăţeană Alex&Comp.