Japonezii de la Asahi cumpără 30% din piaţa berii din România. Grupul preia mărcile Ursus, Ciucaş şi Timişoreana

Autor: Mădălina Dediu Panaete 14.12.2016

Ursus Breweries, liderul pie­ţei de bere din România, va fi preluat de grupul japonez Asahi, într-o tran­zac­ţie care include toate activele SABMiller din Europa de Est şi care se ridică la 7,3 miliarde de euro.

Pre­lua­rea vine după ce SABMiller a fu­zio­nat cu un alt gi­gant din industria be­rii, AB InBev, iar tranzacţia a fost con­di­ţio­nată, printre altele, de vân­za­rea activelor SABMiller în Europa Cen­trală şi de Est, regiune care in­clu­de Cehia, Slovacia, Un­garia, Polonia şi Ro­mânia.

Ursus Breweries este evaluat la peste 300 de milioane de euro con­form eva­luării BT Capital Part­ners pu­blicate în anuarul Cele mai valo­roase 100 de companii din România, realizat de ZF.

Compania este liderul pieţei berii din România, având anul trecut o ci­fră de afaceri de 1,58 miliarde de lei (355 mil. euro) şi un profit de 44 de mil. lei ( circa 10 mil. euro). Conform da­telor furnizate anterior de com­pa­nie, fiecare a treia bere din România este produsă şi vândută de Ursus Bre­weries. Compania este lider pe toa­te cele trei segmente de pia­ţă, cu Ciu­caş pe segmen­tul econo­mic, cu Ti­mi­şoreana pe cel mainstream şi Ursus pe cel premium. Timişoreana şi Ciucaş sunt cele mai vândute două beri din Româ­nia în funcţie de volum.