Virgil Şoncutean, CEO la Allianz-Ţiriac: Reuşim să facem profit pentru că RCA-ul nu depăşeşte 30% din businessul nostru

Autor: Anelis Baciu 19.12.2016

Un model de business în care vânzările de asigurări auto obli­ga­torii (RCA) nu depăşesc 30% din totalul portofoliului este secretul din spatele profitabilităţii Allianz-Ţiriac, susţine Virgil Şoncutean, di­rec­torul general al asigură­to­rului.

Allianz-Tiriac a vândut în perioada ianuarie-septembrie a acestui an poliţe în valoare de peste 906 milioane de lei (203 mil. euro), ceea ce înseamnă că veni­tu­rile din RCA au însumat mai puţin de 272 milioane de lei. În primele nouă luni din 2015 vânzările de RCA cumulau 173 milioane de lei şi aveau o pondere de circa 20% în totalul portofoliului.

„Expunerea noastră pe RCA nu depăşeşte 30%, avem o structură echilibrată care ne permite să acoperim pierderea pe RCA din profitul obţinut pe alte linii“, explică Virgil Şon­cu­­tean. În perioada ianuarie-sep­tembrie a acestui an Allianz-Ţiriac a raportat un profit operaţional de 70 de mi­lioane de lei, cu circa 15 milioane de lei mai mult decât în intervalul ianuarie-septem­brie al anului trecut. Obţinerea de profit nu este o noutate în cazul Allianz-Ţiriac, asigurătorul reu­şind con­stant în ultimii ani să aducă câş­tiguri mai mici sau mai mari acţionarilor.