Vânzările de ceasuri inteligente din SUA au crescut cu doar 25% în 2016

Autor: Ioana Nita 22.12.2016
Piaţa de dispozitive purtabile („wearables”) – ceasuri inteligente şi brăţări de fitness - a înregistrat anul acesta o creştere de doar 25% în SUA, – cea mai mare piaţă de profil, contrar estimărilor iniţiale ale specialiştilor, care anticipau un avans de peste 60%, scrie Techcrunch.com. Anul trecut în SUA erau 31,6 milioane de utilizatori de dispozitive wearable, rata de penetrare în rândul populaţiei fiind de 12,8%, potrivit unui raport realizat de compania de cercetare de piaţă eMarketer. Anul acesta numărul de persoane care utilizează cel puţin o dată pe lună un ceas inteligent sau o brăţară de fitness va ajunge la 39,5 milioane – circa 15,8% din totalul populaţiei, mai puţin faţă de estimarea iniţială a companiei eMarketer de 63,7 milioane.

„Ceasurile inteligente, în principal, nu au reuşit să impresioneze clienţii”, conform eMarketer. Datele IDC arată că vânzările de ceasuri inteligente Apple au înregistrat o scădere anuală de 71%, în timp ce Fitbit şi-a crescut cota de piaţă la 23%, livrând 5,3 milioane de unităţi în al treilea trimestru.